Nieuw bestuur voor Jessa Ziekenhuis

woensdag, 4 mei, 2016
Nieuw bestuur voor Jessa Ziekenhuis

Jessa Ziekenhuis krijgt nieuw bestuur.

In 2014 nam Nadja Vananroye als OCMW voorzitter interim het voorzitterschap over van het Jessa Ziekenhuis, een fusie van Jessa en Salvator. Voorheen wisselde het voorzitterschap tussen de partners Jessa en Salvator tot Nadja Vananroye in 2014 "de meubels moest reden" zoals hernomen in het Belang van Limburg van 4 mei 2016. De bedoeling was dat zij nadien opnieuw plaats zou maken voor een nieuwe voorzitter. Het waren echter de stakeholders die hebben aangedrongen om haar in die functie te bevestigen en op die manier de rust te bewaren en in deze periode van statutaire veranderingen de continuiteit te verzekeren.

Een dossier waarin het nieuwe bestuur weldra de knoop moet doorhakken is de locatie van het nieuwe ziekenhuis. "En dat nieuwe ziekenhuis" verduidelijkt voorzitter Vananroye "is mijn topprioriteit". Daarnaast wil ze werk maken van topklinische zorg in Limburg.

Een enorme uitdaging en een zware dobber voor Nadja Vananroye als schepen, OCMW voorzitter en voorzitter van het Jessa Ziekenhuis.