De Blauwe Boulevard!

zaterdag, 30 maart, 2013
De Blauwe Boulevard!

Schepen Tom Vandeput: "Het centrum van Hasselt ligt niet langer binnen de Groene Boulevard maar binnen de Grote Ring

Dossier “Blauwe Boulevard” in De Plus bij het Belang van Limburg van zaterdag 30 maart:

“Over het principe van het Havenkwartier kan er geen discussie zijn”, zegt Tom Vandeput. “Het werd opgenomen in het BPA Blauwe Boulevard zoals dat werd goedgekeurd door de stad Hasselt en de Vlaamse regering. Alle mogelijk betrokken partijen kregen toen inspraak, ook Unizo Limburg en de Verenigde Handelaars Centrum Hasselt.”

Het project de Blauwe Boulevard kadert in de visie van CD&V Hasselt om onze stad ruimtelijk en economisch te verstreken en de zoektocht naar een nieuw evenwicht te versterken. Een stad waar iedereen - jong en oud, gezinnen en alleenstaanden, kinderen en senioren, autochtone en nieuwe inwoners - zich thuis voelen. CD&V Hasselt beschouwt het hele gebied binnen de Singel (de grote ring) als binnenstad, dus niet alleen de ruimte binnen de Groene Boulevard. Een groeiende stad zoals Hasselt breidt nu eenmaal ook in haar kern sterk uit